top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאלעד יצחקוב

אלמנט העץ ברפואה סינית

כשאנחנו מתחילים לדבר על חמשת התנועות או חמשת האלמנטים אנחנו מתחילים בתנועה של העץ. תחילת התנועה בטבע, האביב, תחילתה של הפריחה והגדילה. זו תנועה טבעית שקורית ללא מאמץ. פרח לא מתאמץ לפרוח, זה פשוט קורה. התנועה הזו צריכה להיות קיימת אצל כל אחד מאיתנו. אדם צריך לגדול ללא מאמץ או קשיים, כמו תינוק שגדל בלי שנשים לב. ברמה הרגשית של האדם האלמנט הזה קשור ליכולת לדמיין וליצור משהו חדש, לחלום דברים לפני שהם קיימים ולגרום להם להתגשם. האחראי על התנועה הזו בגוף הוא הכבד.

הבעיה מתחילה שהתנועה של העץ נתקעת. משהו בתנועה הטבעית הזו נפגע ויכולות להיווצר בעיות כמו זרימת דם לקויה או כאבים שמדלגים ממקום למקום. ברמה הרגשית יכולים להופיע כעסים ותסכול.

מה עושים? 1. מכניסים תנועה לחיי היום יום בצורת פעילות גופנית ומתיחות. 2. מורידים מזונות שמכבידים על תפקוד הכבד כמו מזונות מעובדים, אוכל מתועש וסוכרים. 3. באים לטיפול כמובן:)


סיפור מקרה מהקליניקה - מטופל בן 50, בריא סך הכל, אין עודף משקל, אוכל מסודר- עם סימפטום של נמלול בצד השמאלי בגוף כ 20 שנה, בא והולך ללא סיבה ידועה. לפעמים הנמלול יופיע בכל הצד, כולל הפנים ולעיתים רק ביד או ברגל. אחרי בדיקה של הבטן והדופק ניכר עומס בולט בכבד.

תופעות בצד שמאל בגוף יכולות להיגרם מפגיעה באלמנט העץ בגוף ואיבר הכבד בתוכו, אותו איבר שאחראי על זרימה חלקה של צ'י ודם בגוף. אחרי עוד כמה שאלות שקשורות לעומס הזה אני מבין שהמטופל צורך כל יום כליטר וחצי קולה זירו. האבחון שלי הוא שהנמלול מופיע מזה שהגוף לא ממש יודע מה לעשות עם החומרים האלו והעומס בניקוי הדם נופל על הכבד, מה שגורם לפגיעה בזרימה והתנועה של אלמנט העץ אצל המטופל. בטיפול שמנו דגש על חיזוק וניקוי הכבד מעודפים ושיפור התנועה של העץ בגוף. השיפור ניכר אחרי הטיפול הראשון, אבל הדרך עוד ארוכה ותצריך שינוי התנהגותי שיוביל לחיים בריאים והרמוניים.


רק בריאות

88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page